142 Yıllık Projenin En Önemli Parçası Olan Topçam Tüneli’nde Aironn Tünel Jetfanları Tercih Edildi

İlk defa 1875 yılında Sultan Abdülaziz döneminde gündeme getirilen, 1880 yılında Sultan 2. Abdülhamid döneminde projesi çizilen ancak savaşlar ve parasızlık sebebiyle bir türlü gerçekleştirilemeyen, hatta bir dönem Sovyet tanklarının sıcak bölgelere ineceği korkusuyla NATO tarafından yapılması engellenen Ordu-Sivas yolu projesi tüm hızıyla ilerliyor, etaplar birbiri ardına tamamlanıyor.

Proje kapsamında, Ordu’nun bulunduğu kısımda farklı uzunluklarda toplam 10 km uzunluğunda 24 adet tek tüp tünel yapılıyor. Viyadük ve köprülerin de bulunduğu bu projeye de yaklaşık 1 milyar 100 milyon TL civarında kaynak aktarımı yapıldı.  Dere Yolunun en önemli ayaklarından birini oluşturan Topçam Tüneli, yıl içinde işletmeye alınacak.

Karadeniz ile Akdeniz’i birbirine bağlayacak asırlık Dereyolu projesi kapsamında Akkırık Mahallesi’nin altından geçerek Topçam Mahallesi’nden çıkacak şekilde inşa edilen yaklaşık 2.5 kilometre uzunluğundaki Topçam Tüneli’nin iki mahallenin arasındaki mesafeyi 20 dakikadan 3 dakikaya düşürmesi bekleniyor.

Topçam Tüneli’nde de tercih, Aironn’un her biri Aironn’un AMCA Standartlarına uygun test laboratuvarında test edilerek sevkiyatı yapılan tünel fanlarından yana oldu.

Aironn’un mega tünel referansları arasına giren Topçam Tüneli, Aironn’un karayolu tünelleri konusunda yetkinleştirdiği uzmanlığın en son göstergesi oldu.